...

Albelli fotoboek mijn ervaring

Zoals jullie wellicht al weten houd ik erg van reizen en van fotograferen. Al mijn foto’s worden netjes bewaard op een externe schijf. De mooiste selectie hiervan verwerk ik ook graag in een fotoalbum. Nu de beurt om een fotoalbum van Albelli te testen. Albelli is een van de grootste aanbieders op het gebied van fotoalbums en andere fotoproducten. Benieuwd wat mijn ervaringen zijn met het maken van een online fotoboek van Albelli, lees dit blog!

Software

albelli fotoalbum

De software van Albelli is erg makkelijk en gebruiksvriendelijk in gebruik. Het is dus voor iedereen haalbaar om een fotoboek te maken. Je kunt ervoor kiezen om alle foto’s up te loaden en dat Albelli voor jou je fotoalbum maakt. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om zelf je fotoalbum vorm te geven. Daarbij biedt Albelli diverse achtergronden, symbolen, sjablonen, figuurtjes en noem maar op. Je creëert je eigen stijl.

Inloggen Albelli

Wil je liever online een fotoboek maken bij Albelli, dan kan dit ook. Je kunt dan een account maken en inloggen bij Albelli. Op deze manier kun je overal toegang krijgen tot je fotoalbum en deze bij te werken.

Na enkel uren ploeteren, is dan je digitale album klaar en kun je met een druk op de knop hetgeen versturen naar Albelli… klaar om afgedrukt te worden.

Kwaliteit

foto album albelliHet fotoalbum heb ik gevuld met foto’s gemaakt tijdens onze citytrip in Parijs. Enkele foto’s waren zwart/wit, waarbij je je af moet vragen of dit goed afgedrukt wordt. Ook heb ik een aantal keren een foto over twee pagina’s verdeeld.

Netjes verpakt kwam het album zonder beschadigingen binnen. Een mooie kaft aan de buiten kant met een vrolijke kleur oranje. Aan de voorzijde stond er een titel in gegrafeerd. Erg chique. Het resultaat van de foto’s vind ik super. De zwart/wit foto’s komen goed naar voren. Ook de foto’s die ik over twee pagina’s heb verdeeld liepen netjes in elkaar over. Dit kwam mede doordat ik ervoor heb gekozen om de foto’s platliggend af te laten drukken.

Prijzen

De prijzen van de fotoalbums beginnen bij een pocketboekje rond de 8 euro en een XXL boek rond de 44 euro. Je kunt je boek zelf finetunen door bijvoorbeeld te kiezen om je boek bijvoorbeeld platliggend te maken, de foto’s af te drukken in glans of in mat en noem maar op. Albelli heeft vaak leuke aanbiedingen waardoor je je favoriete vakantiefoto’s nog goedkoper kunt af laten drukken.

Albelli kortingscode

Albelli is een van de best bekende aanbieders van fotoboeken. Op het internet circuleren en voldoende kortingscodes rond. Maak hier gebruik van op deze manier kun je aan een relatief goedkoop album komen.

Albelli levertijd

De levertijd van Albelli, is wat lang rond de 7 dagen. Ik vond de levertijd van bijvoorbeeld SaalDigital en Fotofabriek een stuk korter.

In dit artikel staan enkele affiliatie links. Indien je iets boekt bij deze (reis)organisaties krijg ik een kleine commissie op deze boeking. Jij betaald hier niks extra voor. Wel steun je hiermee mijn blog. De (reis)organisaties die ik vermeld zijn (reis)organisaties die ik zelf ook gebruik, ik zal enkel (reis)organisaties aanraden waar ik zelf erg tevreden over ben.